ZASADY I TRYB REKRUTACJI DLA ABSOLWENTÓW
OŚMIOLETNIEJ SZKOŁY PODSTAWOWEJ
DO KLASY PIERWSZEJ
CYBER.MIL
W
II LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCYM IM. J. KORCZAKA W BOLESŁAWCU
NA ROK SZKOLNY 2021/2022
§ 1
Podstawa prawna
- 1. Rekrutacja uczniów do klas pierwszych II Liceum Ogólnokształcącego im. Janusza Korczaka w Bolesławcu na rok szkolny 2021/22 przeprowadzana jest na podstawie:
1) Art. 134 ustawy z dnia 14 grudnia 2016r.– Prawo oświatowe (Dz.U. 2020.910 z dnia 22.05.2020r.),
2) Terminy postępowania rekrutacyjnego i uzupełniającego na rok szkolny 2021/2022 i terminy składania dokumentów dla kandydatów do klas I publicznych szkół ponadpodstawowych i klas wstępnych, o których mowa w 25 ust. 3 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe, z wyjątkiem publicznych szkół policealnych, publicznych branżowych szkół II stopnia oraz publicznych szkół dla dorosłych. Terminy ogłoszone 29 stycznia 2021r.
3) § 11b ust. 2 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 20 marca 2020 r. w sprawie szczególnych rozwiązań w okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19 (Dz. U. poz. 493 z późn. zm.)
4) Zarządzenie nr 12/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 23 kwietnia 2020 w sprawie wdrożenia „Programu CYBER.MIL z klasą”.
§ 2
Rodzaj oddziału
- Założenia oddziału CYBER.MIL
1) Wyboru klasy uczniowie dokonują na etapie naboru.
2) Szkoła organizuje nauczanie języka angielskiego na poziomie rozszerzonym .
3) Nauczanie obowiązkowych przedmiotów w zakresie rozszerzonym trwa od klasy I do klasy IV.
§ 3
Zasady przyjęć
- Szkoła prowadzi elektroniczny system rekrutacji kandydatów.
- W celu przeprowadzenia rekrutacji uczniów do liceum, dyrektor powołuje Szkolną Komisję Rekrutacyjną, wyznacza jej przewodniczącego i określa zadania.
1) Szkolna Komisja Rekrutacyjna przeprowadza postępowanie rekrutacyjne zgodnie z kryteriami określonymi w zasadach rekrutacji;
2) O przyjęcie do liceum może ubiegać się absolwent szkoły podstawowej.
- Planowana liczebność oddziału wynosi: od 10 do 15 uczniów
- Kandydaci będą przyjmowani do liceum w kolejności, jaką wyznaczy liczba uzyskanych punktów, o których mowa w ust. 5 do wyczerpania miejsc, którymi dysponuje odział.
- O przyjęciu kandydata do klasy pierwszej liceum decydują brane pod uwagę łącznie następujące kryteria:
1) wyniki egzaminu ośmioklasisty,
2) wymienione na świadectwie ukończenia ośmioletniej szkoły podstawowej oceny z matematyki, informatyki, fizyki oraz języka angielskiego
3) świadectwo ukończenia ośmioletniej szkoły podstawowej z wyróżnieniem,
4) szczególne osiągnięcia wymienione na świadectwie ukończenia ośmioletniej szkoły podstawowej:
a) uzyskanie wysokiego miejsca nagrodzonego lub uhonorowanego zwycięskim tytułem w zawodach wiedzy, artystycznych i sportowych, organizowanych przez kuratora oświaty albo organizowanych co najmniej na szczeblu powiatowym przez inne podmioty działające na terenie szkoły,
b) osiągnięcia w zakresie aktywności społecznej, w tym na rzecz środowiska szkolnego, w szczególności w formie wolontariatu.
6. W postępowaniu rekrutacyjnym do II Liceum Ogólnokształcącego im. Korczaka w Bolesławcu na rok szkolny 2021/2022 będą brane pod uwagę oceny podane na świadectwie ukończenia ośmioletniej szkoły podstawowej z następujących obowiązkowych zajęć edukacyjnych:
– klasa 1e CYBER.MIL
- matematyka
- informatyka
- fizyka
- język angielski
- O przyjęciu absolwenta ośmioletniej szkoły podstawowej do klasy pierwszej decyduje ilość uzyskanych przez kandydata punktów – maksymalnie 200 pkt.
Minimalnie 150 punktów oraz oceny co najmniej dobre na świadectwie ukończenia szkoły podstawowej z wyżej wymienionych przedmiotów.
- W przypadku równorzędnych wyników uzyskanych w postępowaniu rekrutacyjnym pierwszeństwo w przyjęciu do szkoły mają uczniowie z problemami zdrowotnymi, potwierdzonymi opinią wydaną przez publiczną poradnię psychologiczno-pedagogiczną, w tym publiczną poradnię specjalistyczną.
- Przy przyjmowaniu do wybranej klasy, w przypadku równorzędnych wyników uzyskanych w postępowaniu rekrutacyjnym brane są pod uwagę łącznie następujące kryteria:
1) wielodzietność rodziny kandydata;
2) niepełnosprawność kandydata;
3) niepełnosprawność jednego z rodziców kandydata;
4) niepełnosprawność obojga rodziców kandydata;
5) niepełnosprawność rodzeństwa kandydata;
6) samotne wychowywanie kandydata w rodzinie;
7) objęcie kandydata pieczą zastępczą
§ 4
Sposób przeliczania na punkty poszczególnych kryteriów
Sumę punktów rekrutacyjnych możliwych do uzyskania przez kandydata oblicza się z uwzględnieniem następujących zasad:
- Oceny z zajęć edukacyjnych wymienionych na świadectwie ukończenia ośmioletniej szkoły podstawowej, o których mowa w § 3 ust. 6, przelicza się na punkty przyjmując następującą wartość punktową ocen:
1) celujący – 18 pkt.
2) bardzo dobry – 17 pkt.
3) dobry – 14 pkt.
4) dostateczny – 8 pkt.
5) dopuszczający – 2 pkt.
- Wyniki egzaminu ośmioklasisty wyrażone w skali procentowej dla zadań z zakresu:
1) język polski,
2) matematyka,
– mnoży się przez 0,35,
3) język obcy nowożytny na poziomie podstawowym
– mnoży się przez 0,3.
- W przypadku przeliczania na punkty kryterium, o którym mowa w § 3 ust. 5 pkt 3 i pkt 4 za:
1) ukończenie ośmioletniej szkoły podstawowej z wyróżnieniem – przyznaje się 7 pkt.
2) uzyskanie w zawodach wiedzy będących konkursem o zasięgu ponad wojewódzkim organizowanym przez kuratorów oświaty na podstawie zawartych porozumień:
a) tytułu finalisty konkursu przedmiotowego – przyznaje się 10 pkt,
b) tytułu laureata konkursu tematycznego lub interdyscyplinarnego – przyznaje się 7 punktów,
c) tytułu finalisty konkursu tematycznego lub interdyscyplinarnego – przyznaje się 5 punktów
3) uzyskanie w zawodach wiedzy będących konkursem o zasięgu wojewódzkim organizowanym przez
kuratora oświaty:
a) dwóch lub więcej tytułów finalisty konkursu przedmiotowego – przyznaje się 10 pkt,
b) dwóch lub więcej tytułów laureata konkursu tematycznego lub interdyscyplinarnego – przyznaje się 7 punktów,
c) dwóch lub więcej tytułów finalisty konkursu tematycznego lub interdyscyplinarnego – przyznaje się 5 punktów
d) tytułu finalisty konkursu przedmiotowego – przyznaje się 7 pkt,
e) tytułu laureata konkursu tematycznego lub interdyscyplinarnego – przyznaje się 5 pkt
f) tytułu finalisty konkursu tematycznego lub interdyscyplinarnego – przyznaje się 3 pkt
4) uzyskanie wysokiego miejsca w zawodach wiedzy innych niż wymienione w pkt 2-3, artystycznych lub sportowych, organizowanych przez kuratora oświaty lub inne podmioty działające na terenie szkoły, na szczeblu:
a) międzynarodowym – przyznaje się 4 pkt,
b) krajowym – przyznaje się 3 pkt,
c) wojewódzkim – przyznaje się 2 pkt,
d) powiatowym – przyznaje się 1 pkt.
5) Osiągnięcia w zakresie aktywności społecznej, w tym na rzecz środowiska szkolnego, w szczególności w formie wolontariatu – przyznaje się 3 pkt.
- W przypadku, gdy kandydat ma więcej niż jedno szczególne osiągnięcie w zawodach wiedzy, artystycznych i sportowych, maksymalna liczba punktów możliwych do uzyskania za wszystkie osiągnięcia wynosi 18 pkt.
- Wykaz zawodów wiedzy, artystycznych i sportowych, organizowanych przez kuratora oświaty lub inne podmioty działające na terenie szkoły, które mogą być wymienione na świadectwie ukończenia szkoły podstawowej wraz z określeniem miejsc uznanych za wysokie oraz przysługującej punktacji podany jest w Zarządzeniu Nr 14/2020 Dolnośląskiego Kuratora Oświaty z dnia 26 lutego 2020r.
§ 5
Składanie dokumentów
- Kandydat składając dokumenty posługuje się kopiami świadectwa ukończenia ośmioletniej szkoły podstawowej i zaświadczeniami o szczegółowych wynikach egzaminu ośmioklasisty, poświadczonymi przez dyrektora szkoły, którą kandydat ukończył.
- W terminie od 17 maja do 31 maja 2021 roku kandydat składa podanie wydrukowane przy rejestracji w systemie komputerowego wspomagania wraz z dokumentami potwierdzającymi spełnienie przez kandydata warunków lub kryteriów branych pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym.
1) zaświadczenie o uzyskaniu tytułu laureata lub finalisty ogólnopolskich olimpiad przedmiotowych o zasięgu wojewódzkim i ponad wojewódzkim wydane przez komisje konkursowe,
2) opinię wydaną przez publiczną poradnię psychologiczna – pedagogiczną, w tym publiczną poradnię specjalistyczną, w sprawie pierwszeństwa w przyjęciu ucznia z problemami zdrowotnymi do szkoły ponadgimnazjalnej
3) dokumenty nadające uprawnienia wynikające z zapisu art. 20 c ust.2 ustawy z dnia 7 września 1991 roku (Dz.U. 2016 r. poz. 1943 ze zm.):
a) oświadczenie o wielodzietności rodziny kandydata,
b) orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego wydane ze względu na niepełnosprawność, orzeczenie o niepełnosprawności lub o stopniu niepełnosprawności lub równoważne orzeczenie wydane na podstawie odrębnych przepisów,
c) prawomocny wyrok sądu rodzinnego orzekający rozwód lub separację lub akt zgonu oraz oświadczenie o samotnym wychowaniu dziecka oraz niewychowywaniu żadnego dziecka wspólnie z jego rodzicem,
d) dokument poświadczający objęcie dziecka pieczą zastępcza.
3. Kandydat w trakcie rekrutacji może równocześnie składać podanie do nie więcej niż trzech szkół ponadpodstawowych.
4. Kandydat do szkoły ponadpodstawowej, do której wcześniej złożył podanie o przyjęcie dołącza w terminie od 25 czerwca do 14 lipca 2021 roku następujące dokumenty:
1) kopię lub oryginał świadectwa ukończenia szkoły,
2) kopię lub oryginał zaświadczenia o wyniku egzaminu ósmoklasisty- do 14 lipca 2021
3) dwie fotografie podpisane na odwrocie,
4) kartę zdrowia.
- Dokumenty, o których mowa w §5 ust. 2 pkt 1 i 2 oraz pkt 3 lit. b, c i d mogą być składane w postaci kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez rodzica kandydata lub pełnoletniego kandydata.
- Składający oświadczenie, o którym mowa w §5 ust.2 pkt 3 lit. a jest zobowiązany do zawarcia w nim klauzuli następującej treści: „Jestem świadomy odpowiedzialności karnej za złożenie fałszywego oświadczenia”. Klauzula ta zastępuje pouczenie organu o odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych zeznań.
- Od 23 do 30 lipca 2021r. rodzic kandydata potwierdza wolę przyjęcia w postaci przedłożenia oryginału świadectwa ukończenia szkoły podstawowej i oryginału zaświadczenia o wynikach egzaminu ósmoklasisty.
- Osoby nieprzyjęte do szkoły są zobowiązane do odbioru złożonych dokumentów w ciągu 7 dni od zakończenia postępowania rekrutacyjnego.
- Kandydatom nieprzyjętym szkoła udziela szczegółowych informacji w celu ułatwienia im wyboru innej szkoły
§6 Terminarz
2. Podanie do publicznej wiadomości przez komisję rekrutacyjną listy kandydatów zakwalifikowanych i kandydatów niezakwalifikowanych do szkoły w postępowaniu rekrutacyjnym nastąpi 2 sierpnia 2021r. o godz. 12:00 poprzez wywieszenie listy na tablicy ogłoszeń przy sekretariacie szkoły. Ponieważ wszystkie etapy rekrutacji należy zakończyć do godziny 15.00 prosimy kandydatów o dostarczenie wszystkich dokumentów do sekretariatu szkoły do godziny 14.30 §7 Tryb odwoławczy 1. W terminie do 5.08 rodzic kandydata lub kandydat pełnoletni może wystąpić do komisji rekrutacyjnej z wnioskiem o sporządzenie uzasadnienia odmowy przyjęcia kandydata do szkoły. 2. Uzasadnienie sporządza się w terminie 3 dni od dnia wystąpienia przez rodzica kandydata lub kandydata pełnoletniego z wnioskiem, o którym mowa w ust. 1. Uzasadnienie zawiera przyczyny odmowy przyjęcia, w tym najniższą liczbę punktów, która uprawniała do przyjęcia, oraz liczbę punktów, którą kandydat uzyskał w postępowaniu rekrutacyjnym. 3. Rodzic kandydata lub kandydat pełnoletni może wnieść do dyrektora szkoły odwołanie od rozstrzygnięcia komisji rekrutacyjnej, w terminie 3 dni od dnia otrzymania uzasadnienia. 4. Dyrektor szkoły rozpatruje odwołanie od rozstrzygnięcia komisji rekrutacyjnej, o którym mowa w ust. 3, w terminie 3 dni od dnia otrzymania odwołania. Na rozstrzygnięcie dyrektora szkoły służy skarga do sądu administracyjnego. Dyrektor szkoły Mirosław Sakowski Bolesławiec, 15.02.2021r. |
|||||||||||||||||||||||||